sunnuntai 19. huhtikuuta 2015

Vastustaa


Ei sitte menny ihan niinku Strömsöös.
Konetta käyttäessä kuului ihme kolinaa, mutta en paikallistanut sitä.
Aluksi luulin sen tulevan kammen päittäisestä, koska alkuun hihnapyörä otti kiinni pelteihin ja se oli kiinni jo shimmauksessa. Eli nyt kun se ei enää hinkkaa, niin välystä oli tullut 0,3mm.
Ei muuta ku kone pois ja shimmaamaan uudestaan. Ei vaikutusta, edelleen kuului terävä metallinen kolina koneen sisältä. Venttiilit tarkistin moneen kertaan ja sielä ei ilmennyt mitään häikkää.
Kävin heittämässä testilenkin ja auto toimi muuten todella hienosti ja vetojaki tuntu olevan.
Lueskelin foorumia ja tulin siihen tulokseen, että nokkarattaat olisi väljät.
Alakerta on koottu lähes samoilla osilla kun edellinenkin kone, mutta rattaat vaihdoin suorahampaisiin teräsrattaisiin.
Ja kun avasin koneen, niin rattaathan oli väljät. Niiden välystä en kummemmin kasausvaiheessa tutkinut, kun luulin niiden olevan aina samanlaisia. Mutta laakerilinjoja ja rattaita on kuitenki monilla eri mitoilla ja siksi jatkossa oltava tarkempi.
Vakio alumiiniratas vinoilla hampailla pitäisi pienempää ääntä, vaikka olisikin vähän välystä.


Ja koska stroukki on levällään, niin laitoin toisen kiinni ja ajellaan sillä sitte. =)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti