maanantai 6. huhtikuuta 2015

Sisäänajoa

Perjantaina shimmasin vauhtiksen ja laitoin kytkimen kiinni.
Lauantaiaamuna reippailin loput öljyletkut ja jäähdyttimen auton alle.
Sytty ~kohilleen ja käyntiin. Lähti joo, mutta laturin puhallinpyörä osui johonki ja hihnapyörä osui suojapelteihin. Meteli oli mahtava. Pientä fiksausta ja säätöä, niin hyvä tuli. 
Iltapuuhana pudotin autoa 5cm kauttaaltaan =)
Nyt on öljyt vaihdettu ja huomenna hitsuutan lambda-anturin holkin putkeen, niin voi jatkaa säätelyä.
Ilmojen salliessa voi jopa päästä testaamaan oikeen ominaisuuksia. =)


 



torstai 2. huhtikuuta 2015

Musteen tuoksua

Jihaa, tänään sain aikaseksi käydä näyttämässä insinöörille mun luomusta ja sehän tykkäs... paitsi takarenkaista jotka on 235 leveet, mutta nekin saatiin otteeseen lisähintaan.
Sitten kotia ja kone vaihtoon. Syy tähän ei ole kone, vaan toimiva kone. Mukavempi käydä toimivalla koneella näyttämässä, kun tästä toisesta ei tiedä vielä sanoa.

Idat, imusarjat ja vivusto tuli eilen ja löysi paikkansa samana iltana. Ei aivan heittämällä, mutta löysi kuitenki. =)
Vielä jäi pääsiäisen pyhiksi vauhtiksen shimmaus, koneen asennus ja mahtollinen sisäänajo.

Hyvää pääsiäistä kaikille!





sunnuntai 29. maaliskuuta 2015

Kasailua


Stroukin puristussuhde muuttui vielä loppumetreillä...  rajumpaan suuntaan. 
Osia on haalittu paljon paikalliselta ja vähä muualta.
Kone on kasattu ja odottaa enää idoja imusarjoineen ja vivustoa. Nämäkin luvattiin jo tälle viikolle, mutta näköjään meni ensviikolle.
Autoon piti tehdä vielä pientä hienosäätöä ja nyt se odottelee katsastusta. Ehkä ens viikolla sekin.








Shoping
Shoping


Geometriaa. Nosto puolivälissä





Maastoalustalla odottelee katsastusta.

lauantai 7. maaliskuuta 2015

Sovittelua


Palikat saatu tallille ja osien sovittelu alkanut.
Aina kun luulee, että kaikki osat on hommattu viikonlopun ruuvailuun, niin sitten huomaa alkumetreillä että jotain puuttuu.
Viimeviikon perjantaina piti saada lohkot kiinni, mutta jakajan messinkiratas uupui. =(
Nyt lohko on kuitenkin nipussa. Nokassa tai nokkalaakereissa oli jotain häikkää ja meinas vähä jumittaa, mutta nyt pyörii paremmin.
Viikolla mittailin dekkiä ja luulin hakevani sopivat korokerenkaat pyttyjen alle. Eilen kun mittailin renkailla, niin mitta näytti 0,75mm. Ei hyvä. Nyt pitää taas odotella maanantaita, että saa lisäfylliä.
Tarkotus olisi saada dekki 1,2 kieppeille.
Tänään saa vielä jotain pientä tehtyä ja ensviikolla jatketaan.


Sovittelua

Sovittelua

Mittausta
Pumppu ja täyttö paikallaan

keskiviikko 18. helmikuuta 2015

Odotellessa


Lohko ja kampi on vihdoin saatu koneistukseen ja niitä odotellessa tuli sopiva hetki vaihtaa toiseen koneeseen nokka. Scatin C45 vaihtui Kuhltecin 284:n, eli samaan kuin Englen W-110. Tällä saadaan koneesta vähän kaupunkiajettavampi.
Koitin tehdä vaihdon mahdollisimman helposti ja purkaa vain tarvittavat osat, eli lohko halki ja silleen. Muuten meni hyvin, mutta nyt kone tuntuu pyörivän hiukka nihkeästi. Tiedä sitten mikä on, mutta testataan.
Eilen sujautin koneen jo autoonkin ja pian pääsee testaamaan.







torstai 5. helmikuuta 2015

Hommat etenee


Taas ollaan päästy vähän eteenpäin. Kannet olis kasattu ja keinut shimmattu.
Seuraavaksi pitäis mitata palotilat.




  


Kampi odottaa edelleen vauhtipyörää ja lohko koneistusta, mutta ens viikolla nekin hoituu ja päästään sovittelemaan palikoita.



Eturenkaat meni kans vaihtoon ja saatiin etupäätä vähä ylemmäs. =)
145/65 ------> 135/80

 






maanantai 26. tammikuuta 2015

Huvittaisko taas?


No kyllähän se taas vuodenvaihteen jälkeen puree kummasti kiinnostamaan nuo tallipuuhat.

Syksyllä autosta lähti kone ja hommat jäi siihen. Stroukki on odotellut aikaa, rahaa ja inspiraatiota.


Nyt on aikaa on kulunut ja vaikka lotolla ei oo osunu ja aikakin on kortilla, niin taas huvittais.

Laatikon jäykkä tuenta ei välttämättä ollut paras ratkaisu, joten hain vakiotyyliset uretaani tyynyt etu- ja takapäähän laatikkoa. Samalla jäi käteen Mahlen 94/82 sylinteri-setti. =)


Seuraavaksi voi viedä lohkon koneistukseen ja SuperFlow:t kansiwelholle.
Nokan valinta teettää vähä päänvaivaa, mutta eikö siihen joku keksitä.
Siitä se lähtee. Vielä on listalla suurimpana investointina bensapuoli, mahtollisesti Idat.
Kaikkee pikkusälää pitää hommata vielä pirusti, olis tarkotus jättää toinen kone Bolt-on valmiuteen.

Tämmönen pikkupäivitys tilanteesta. 
Kahtellaan taas!