sunnuntai 29. maaliskuuta 2015

Kasailua


Stroukin puristussuhde muuttui vielä loppumetreillä...  rajumpaan suuntaan. 
Osia on haalittu paljon paikalliselta ja vähä muualta.
Kone on kasattu ja odottaa enää idoja imusarjoineen ja vivustoa. Nämäkin luvattiin jo tälle viikolle, mutta näköjään meni ensviikolle.
Autoon piti tehdä vielä pientä hienosäätöä ja nyt se odottelee katsastusta. Ehkä ens viikolla sekin.








Shoping
Shoping


Geometriaa. Nosto puolivälissä





Maastoalustalla odottelee katsastusta.

lauantai 7. maaliskuuta 2015

Sovittelua


Palikat saatu tallille ja osien sovittelu alkanut.
Aina kun luulee, että kaikki osat on hommattu viikonlopun ruuvailuun, niin sitten huomaa alkumetreillä että jotain puuttuu.
Viimeviikon perjantaina piti saada lohkot kiinni, mutta jakajan messinkiratas uupui. =(
Nyt lohko on kuitenkin nipussa. Nokassa tai nokkalaakereissa oli jotain häikkää ja meinas vähä jumittaa, mutta nyt pyörii paremmin.
Viikolla mittailin dekkiä ja luulin hakevani sopivat korokerenkaat pyttyjen alle. Eilen kun mittailin renkailla, niin mitta näytti 0,75mm. Ei hyvä. Nyt pitää taas odotella maanantaita, että saa lisäfylliä.
Tarkotus olisi saada dekki 1,2 kieppeille.
Tänään saa vielä jotain pientä tehtyä ja ensviikolla jatketaan.


Sovittelua

Sovittelua

Mittausta
Pumppu ja täyttö paikallaan

keskiviikko 18. helmikuuta 2015

Odotellessa


Lohko ja kampi on vihdoin saatu koneistukseen ja niitä odotellessa tuli sopiva hetki vaihtaa toiseen koneeseen nokka. Scatin C45 vaihtui Kuhltecin 284:n, eli samaan kuin Englen W-110. Tällä saadaan koneesta vähän kaupunkiajettavampi.
Koitin tehdä vaihdon mahdollisimman helposti ja purkaa vain tarvittavat osat, eli lohko halki ja silleen. Muuten meni hyvin, mutta nyt kone tuntuu pyörivän hiukka nihkeästi. Tiedä sitten mikä on, mutta testataan.
Eilen sujautin koneen jo autoonkin ja pian pääsee testaamaan.







torstai 5. helmikuuta 2015

Hommat etenee


Taas ollaan päästy vähän eteenpäin. Kannet olis kasattu ja keinut shimmattu.
Seuraavaksi pitäis mitata palotilat.




  


Kampi odottaa edelleen vauhtipyörää ja lohko koneistusta, mutta ens viikolla nekin hoituu ja päästään sovittelemaan palikoita.



Eturenkaat meni kans vaihtoon ja saatiin etupäätä vähä ylemmäs. =)
145/65 ------> 135/80

 






maanantai 26. tammikuuta 2015

Huvittaisko taas?


No kyllähän se taas vuodenvaihteen jälkeen puree kummasti kiinnostamaan nuo tallipuuhat.

Syksyllä autosta lähti kone ja hommat jäi siihen. Stroukki on odotellut aikaa, rahaa ja inspiraatiota.


Nyt on aikaa on kulunut ja vaikka lotolla ei oo osunu ja aikakin on kortilla, niin taas huvittais.

Laatikon jäykkä tuenta ei välttämättä ollut paras ratkaisu, joten hain vakiotyyliset uretaani tyynyt etu- ja takapäähän laatikkoa. Samalla jäi käteen Mahlen 94/82 sylinteri-setti. =)


Seuraavaksi voi viedä lohkon koneistukseen ja SuperFlow:t kansiwelholle.
Nokan valinta teettää vähä päänvaivaa, mutta eikö siihen joku keksitä.
Siitä se lähtee. Vielä on listalla suurimpana investointina bensapuoli, mahtollisesti Idat.
Kaikkee pikkusälää pitää hommata vielä pirusti, olis tarkotus jättää toinen kone Bolt-on valmiuteen.

Tämmönen pikkupäivitys tilanteesta. 
Kahtellaan taas!




tiistai 24. kesäkuuta 2014

Pikkuylläri


Kesä on saatu käyntiin ja autolle on tullut kilometrejä enemmän kuin minulla ollessaan yhteensä. =)
Eli, auto on toiminut lähes moitteetta koko alkukesän ja nyt kun aloin miettimään venttiien säätöä, niin tuli mieleen kokeilla samalla välitettyjä keinuja. Kulkupuoli ei autossa ole päätä huimannut, mutta toiminut silti hyvin.
Eilen tuli sopivasti aikaa ottaa auto työnalle. Perä ilmaan ja irtoperä pois. On se helppoa.=)
Venttiilikopan avattua tuli heti vastaan joku metallin pala!
Hetken tiirailtua se osoittautui jousen palaksi. 3-pytyn molemmat venajouset oli poikki!
Pakopuolen jousi oli kahtena kappaleena+pieni pala ja imupuolin jousi oli murtunut reilusti.
Menoa tämä ei ole haitannut ja sen verran on puristanut, että venat on pysynyt kiinni.
Mistä ikinä tämä johtuukaan, niin uudet jouset on tilattu.
Tulevat on melko varmasti samanlaiset kun nämä vanhatkin, eli mallia HD-single.
Joka tapauksesssa vaihdan 1.25-kiikut ja koitan mitä tapahtuu.
Nosto venttiililtä muuttuu 10,62mm--->12,07mm

Asiantuntijat voivat kommentoida! =)

Imupuoli

Pakopuoli(keskellä irronnut pala)

torstai 1. toukokuuta 2014

Hauskaa vappua!


Niin se vappu taas meinas tulla liian äkkiä, vaikka autossa kaikki oli jo iskussa. 
Katsastus meni taas viimetippaan, mutta pääasia että leima tuli. =)
Vappuviikolla sain vielä uudet takarenkaat(235/60r15) ja katusliksit(275/60r15) odottaa uutta kotia.
Takapää putosi näillä kumeilla just sopivasti, mutta nää mahtuis pyörimään kapeemmissakin lokareissa. Pitää kattoo jos talvella hommais kapeemmat lokarit ja laittais puskurit takas, ei oikeen näytä hyvältä noi barsit.
Kone toimii aika hyvin. Vähän suuremmat tyhjäkäyntisuuttimet joutuu hommaamaan, mutta muuten ihan jees. Eihän tää mikään voimanpesä oo, mutta eikö tällä ny kesän ajele.
Kevään aikana sain maalautettua kuskin oven ja takahelman. 
Mökillä puuhastelu on viimeaikoina vienyt aikaa ja rahaa siihen malliin, että toinen kone on edelleen osina. Ja luulenpa, että menee ens talveen.

Vappumiittiin tultiin aika myöhään ja melko pian jo lähettiin letkassa satamaa kohti ja takas Lidlille. Komeita vehkeitä oli reilu parikymmentä ja ilmakin mitä parhain. 

Tässä muutama kuvitus: